Moneymaking Facebook, Myspace, Messenger, E-bay combo platform

søndag den 14. februar 2010

City of Thieves af David Benioff


Min bedstefar, kniven fighter, dræbt to tyskere, før han blev eighteen.Opening linje til City of Thieves af David Benioff
Hvad hvis du skrev en roman, der sættes i en af de mest grusomme slag i det tyvende århundrede med flere tab end næsten alle andre katastrofer i menneskehedens historie, og alt kom ud okay i sidste ende? Næsten alt?
David Benioff roman City of Thieves finder sted under belejringen af Leningrad (Skt. Petersborg) Rusland, en af de værste slag af Anden Verdenskrig. (Over 1,1 mio casualities. Kun Slagene Berlin og Stalingrad havde højere casualities. Iwo Jima havde omtrent 20.000 i sammenligning.)
Tunge ting til en komedie.
At romanen fungerer så godt som det gør, er på grund af de to hovedpersoner. Lev Beniov, bedstefar, der er nævnt i indledningen og fortælleren i romanens hovedafsnit, er en uerfaren teenager anholdt for plyndring liget af en tysk pilot, der frøs ihjel efter faldskærmsudspring fra hans brændende fly. Mens i fængsel Lev opfylder Kolya, en smuk, universitetsstuderende og ville være forfatter / kritiker anholdt for desertering, fejlagtigt han insisterer. De to er planen skal gennemføres i morgen, men formår at overbevise den vagthavende til at give dem en større chance. Officerens datter er at blive gift i en uge, og hans kone insisterer på, at hun har en reel bryllupskage i receptionen. Hvis drengene kan finde en halv snes æg, der er nødvendige for kage, vil officer skåne deres liv.
De to, der er fastsat ud gennem byen og derefter på landet for 12 æg.
Langs den måde, de taler om alle de ting, to unge mænd vil tale om: køn, litteratur, skak - sex meste. Lev er en jomfru; Kolya betragter sig selv en dame mand. Faktisk er det meget nemmere for Kolya at finde en villig partner, end det er at finde et dusin æg under belejringen af Leningrad. Til sidst skal de to gå ind i landskabet, bag de tyske linjer for at finde de æg, de behøver for at holde sig i live.
Jeg var mere end villig til at spille sammen med romanens udgangspunkt, er det en god, mørkt komisk idé. De to hovedpersoner er ikke helt ny, (Butch og Sundance, Thelma og Louise, C3PO og R2D2 - vælg selv), men de er charmerende, og det er nemt at heppe på dem. Selv om jeg ikke laugh-out-højt på dem, jeg smilede ganske lidt. Men jeg er væddemål, at hvis du sætter dit sind til det, kan du finde ud af bogens plot baseret på, hvad jeg har fortalt dig. Jeg er ikke pral, når jeg siger jeg så hver twist, der kommer fra miles away. Jeg er skuffet. At bogen har så få overraskelser i det andet halvår, er et problem. Hvad der kunne have været en uforglemmelige historie bliver en synopsis for en fodgænger buddy-film.
Men i de rigtige hænder, og med et par ændringer her og der, City of Thieves kunne være en meget god film. Noget langs Seven Beauties.